دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
ارائه الگوی توسعه صلاحیت‌های نگرشی دبیران ریاضی متوسطه دوم

محمود مهاجروطن؛ احمد شاهورانی سمنانی؛ داود ابراهیمی بقا

دوره 6، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 278-287

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.705699

چکیده
  هدف: معلم از کلیدی‌ترین اجزای نظام آموزش‌وپرورش است و کارآمدی وی بر نظام آموزشی و تربیتی بسیار مؤثر است. لذا برنامه‌ریزی برای توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان یک ضرورت است. هدف از پژوهش حاضر، تدوین الگوی هرم چهاروجهی QMPTS4  به‌منظور ارتقاء صلاحیت‌های نگرشی دبیران ریاضی متوسطه دوم بود. وجه‌های این الگو شامل چهار حوزه آموزش ریاضی، ...  بیشتر